Regulamin

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem https://alpinols.pl/ prowadzony jest przez Alpinols Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Niepołomicach, ul. Łanowa 2i, 32-005 Niepołomice wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS  0001102905, NIP: 6832137238, REGON 528471601, kapitał zakładowy w wysokości 40 000,00 zł wpłacony w całości, zwany dalej sklepem lub sklepem internetowym.
  2. Regulamin skierowany jest do klientów sklepu. Sprzedaż w ramach sklepu internetowego prowadzi się w oparciu o niniejszy regulamin, z którym każdy klient winien się zapoznać przed złożeniem zamówienia.
  3. Sprzedawca informuje, że klient może kontaktować się ze sprzedawcą:
    1. przesyłając korespondencję na adres: Alpinols, ul. Łanowa 2i, 32-005 Niepołomice,
    2. za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: [email protected].
  4. Zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018 poz. 1000 z późn. zm) sprzedawca informuje, że podane przez klienta dane osobowe będą objęte ochroną przed dostępem osób nieupoważnionych. Dane osobowe udostępnione na podstawie zgód klienta zbierane są do celów przewidzianych w wyrażonych zgodach. Każdy klient ma prawo do dostępu do swoich danych, ich edycji albo żądania ich usunięcia.
  5. Ilekroć w regulaminie użyte są wymienione poniżej terminy należy przez nie rozumieć:
    1. kupujący/klient – posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych osoba fizyczna, a w przypadkach przewidzianych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, która korzysta ze sklepu internetowego, w szczególności, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie składa zamówienie,
    2. sprzedawca – Alpinols sp. z o.o.,
    3. konsument – klient będący osobą fizyczną, która dokonuje czynności prawnej ze sprzedawcą niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową; o ile wyraźnie nie wskazano inaczej, zawarte w regulaminie postanowienia dotyczące konsumentów stosuje się również do tzw. przedsiębiorcy na prawach konsumenta, czyli osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związanej z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
    4. formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w sklepie internetowym umożliwiający złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie towarów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków umowy sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności,
    5. konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym sprzedawcy, w którym gromadzone są dane podane przez klienta oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach w sklepie internetowym,
    6. newsletter – usługa polegająca na wysyłaniu klientom za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, za ich zgodą cyklicznych informacji na temat sklepu, informacji o towarach, nowościach i promocjach,
    7. towar – rzecz ruchoma dostępna w sklepie internetowym, będąca przedmiotem umowy sprzedaży za zapłatą ceny,
    8. zamówienie – przesłane sprzedawcy oświadczenie woli kupującego wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia umowy sprzedaży towaru na odległość, za pośrednictwem sklepu internetowego, określające towary jakie zamierza kupić klient i ich liczbę oraz dane klienta konieczne do zawarcia i wykonania umowy sprzedaży. Przyjęcie zamówienia przez sprzedawcę oznacza zawarcie umowy sprzedaży.
  6. Niniejszy regulamin może ulegać zmianom. Zmieniony regulamin będzie miał zastosowanie do zamówień złożonych po wejściu w życie zmiany.
  7. Sklep internetowy Alpinols nie prowadzi sprzedaży hurtowej ani sprzedaży przeznaczonej dla osób albo podmiotów, które dokonują zakupów towarów w celu ich dalszej zarobkowej odsprzedaży.
  8. Sprzedawca nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2070.).
  9. Sklep informuje, że nie korzysta z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń dotyczących umów zawieranych w sklepie internetowym i nie zobowiązuje się do korzystania z takich metod, chyba że taki obowiązek wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez klienta z takich sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, jak również zasady dostępu do tych procedur znajdują się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (www.uokik.gov.pl). Informacje na ten temat mogą być również dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, jak również organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
  10. Sprzedający informuje, że pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest internetowa platforma rozstrzygania sporów drogą elektroniczną ODR – Platforma ODR, stanowiąca punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporów dotyczących towarów lub usług zakupionych przez Internet.

2. ZAMÓWIENIA

  1. Złożenie zamówienia w sklepie internetowym jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
  2. Akceptując regulamin, klient wyraża zgodę na wystawienie i przesłanie faktury elektronicznej oraz w razie potrzeby elektronicznej faktury korygującej, na wskazany w zamówieniu adres e-mail, zgodnie z art. 2 pkt. 31 i 32 oraz art. 106n ustawy z dnia 11 marca 2004 o podatku od towarów i usług (DZ.U. z 2017 r. poz. 1221, 2491 ze zm.). W przypadku nie wyrażenia lub cofnięcia zgody na otrzymanie faktury drogą elektroniczną prosimy o kontakt pod adresem email: [email protected] podając jednocześnie adres do korespondencji na który klient chce otrzymać dokument potwierdzający zakup w formie papierowej.
  3. Udostępnienie faktury lub faktury korygującej na podany adres email jest równoznaczne z potwierdzeniem jej odbioru, a brak zgłoszenia zastrzeżeń co do jej zasadności jest jednoznaczny z potwierdzeniem uzgodnienia warunków transakcji.
  4. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż wysyłkową towarów. W sprzedaży oferowane są towary nowe. Informacje o cenie towaru, jego cechach, jakości oraz istotnych właściwościach towaru dostępne są na stronie sklepu i zamieszczone są przy prezentowanym towarze.
  5. Wszystkie towary dostępne w sklepie internetowym znajdują się fizycznie w magazynie, a ich stan jest aktualizowany każdego dnia. Informacja na temat dostępności towarów może jednak ulec zmianie bez wcześniejszego uprzedzenia.
  6. Zamówienia towarów składa się poprzez prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia dostępnego na stronie internetowej sklepu. Po złożeniu zamówienia kupujący otrzymuje potwierdzenie mailowe na podany adres email z informacją o jego przyjęciu. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie wiadomości email z przyczyn technicznych za które nie ponosi winy.
  7. Zamówienia mogą składać osoby zarejestrowane, posiadające konto w sklepie lub osoby, które podadzą wszelkie dane niezbędne do zrealizowania transakcji.
  8. Sklep zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia jeśli zamówienie nie zawiera pełnych danych niezbędnych do jego realizacji lub jeżeli dane te są nieprawidłowe. Sklep podejmie kontakt telefoniczny lub mailowy celem ustalenia bądź uzupełnienia niezbędnych danych. W przypadku braku kontaktu, po 7 dniach od daty złożenia zamówienia sklep ma prawo anulować zamówienie oraz zwrócić wpłacone przez klienta środki za zakupy.
  9. Sklep zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia jeśli w terminie 7 dni od daty złożenia zamówienia płatnego z góry nie zostanie uiszczona pełna cena za zamówienie. Sklep zwróci wówczas klientowi wpłacone środki.

3. WYSYŁKA I DOSTAWA

  1. Sklep realizuje zamówienia do 3 dni roboczych liczonych: od momentu złożenia zamówienia – w przypadku zamówień opłacanych za pobraniem lub wpłaty należności przez kupującego – w przypadku zamówień opłaconych z góry. Za realizację zamówienia rozumie się przekazanie gotowej paczki do firmy kurierskiej. O nadaniu przesyłki firmie kurierskiej klient zostanie poinformowany mailowo otrzymując numer listu przewozowego.
  2. W przypadku trudności z realizacją zamówienia klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany. W przypadku zaistnienia okoliczności zobowiązujących sklep do zwrotu należności wpłaconych przez klienta na konto sklepu stosuje się pkt. 10. Regulaminu.
  3. Koszty dostawy podane są każdorazowo w podsumowaniu zamówienia. Wysyłki realizowane są za pośrednictwem firm kurierskich.

4. CENY I RABATY

  1. Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich. Przy pełnym opisie towaru podana jest cena brutto, zawierająca obowiązującą stawkę podatku VAT. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez klienta zamówienia.
  2. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych towarów do oferty, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu bądź wprowadzania w nich zmian.
  3. W przypadku towarów znajdujących się w promocji o kolejności realizacji zamówień decyduje kolejność wpłynięcia zamówień zawierających poprawne dane w elektronicznym systemie sprzedaży. Liczba towarów w cenach promocyjnych może być ograniczona.
  4. Wszelkie promocje, oferty specjalne, rabaty, obniżki prowadzone w sklepie nie łączą się ze sobą.
  5. Promocje i wyprzedaże są ograniczone czasowo lub ilościowo.
  6. Klient nie może żądać zwrotu różnicy pomiędzy ceną promocyjną a standardową, jeśli złożył zamówienie przed albo po okresie, w którym obowiązywała promocja.
  7. Sprzedawca informuje, iż może przeprowadzać akcje promocyjne dotyczące towarów z krótką datą ważności, informacja o terminie przydatności będzie podana na karcie produktu. Reklamacji nie podlegają towary z uwagi na krótki termin przydatności do użycia, ale wystarczający w momencie zawierania umowy do pełnego wykorzystania towaru zgodnie ze wskazówkami producenta, o czym sprzedający informował kupującego przy składaniu zamówienia.

5. REKLAMACJE

  1. KUPUJĄCY BĘDĄCY KONSUMENTEM i PRZEDSIĘBIORCĄ NA PRAWACH KONSUMENTA – niezgodność towaru z umową sprzedaży
    1. Sprzedawca w przypadku gdy klient jest konsumentem i przedsiębiorcą na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową na zasadach określonych w szczególności w art. 43a i następnych Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. Z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).
    2. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia towaru bez wad, zgodnego z treścią umowy. Żadne z postanowień regulaminu nie wyłącza ani nie ogranicza praw klienta wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
    3. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z treścią umowy, może żądać jego naprawy lub wymiany, z zastrzeżeniami określonymi w art 43d ust. 2 i 3 oraz art. 43e Ustawy o prawach konsumenta.
    4. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany towaru w terminie 14 dni od chwili, w której sprzedawca został poinformowany przez kupującego o braku zgodności z umową. Sprzedawca ponosi koszty naprawy lub wymiany towaru.
    5. W przypadku towaru podlegającego naprawie lub wymianie, kupujący udostępnia ten towar sprzedawcy. Sprzedawca odbiera od kupującego towar na swój koszt. Sprzedawca na swój koszt dostarczy klientowi towar zgodny z umową, przy jednoczesnym odbiorze towaru niezgodnego z umową – zgodnie z decyzją sprzedawcy (pkt. 7.4 regulaminu).
    6. W przypadku realizacji przez kupującego praw wynikających z art. 43e Ustawy o prawach konsumenta, sprzedawca zwraca kupującemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia kupującego o obniżeniu ceny. W razie realizacji przez kupującego prawa odstąpienia od umowy, kupujący niezwłocznie zwraca towar sprzedawcy na jego koszt, a sprzedawca zwraca mu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
  2. KUPUJĄCY INNI NIŻ KONSUMENCI I PRZEDSIĘBIORCY NA PRAWACH KONSUMENTA
  3. W przypadku wystąpienia wady towaru, kupujący inny niż konsument i przedsiębiorca na prawach konsumenta ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na zasadach określonych w szczególności w art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego.
  4. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia kupującemu towaru bez wad. Żadne z postanowień regulaminu nie wyłącza ani nie ogranicza praw klienta wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
  5. Sprzedawca na swój koszt dostarczy klientowi towar wolny od wad, przy jednoczesnym odbiorze uszkodzonego, wadliwego towaru – zgodnie z decyzją sprzedawcy (pkt. 7.4 regulaminu).
  6. Sklep rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od daty otrzymania przesyłki z reklamowanym towarem, a w przypadku braku konieczności zwrotu towaru zgodnie z decyzją sprzedawcy termin będzie liczony od dnia prawidłowego zgłoszenia reklamacji przez klienta zgodnie z pkt. 7.8 regulaminu.

6. REKLAMACJE ZWIĄZANE Z DOSTAWĄ

  1. Klient powinien sprawdzić stan przesyłki przed potwierdzeniem jej odbioru, w szczególności ocenić czy przesyłka nie posiada uszkodzeń lub ubytków oraz klient powinien sprawdzić zawartość przesyłki niezwłocznie po jej otwarciu. Jeśli klient stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie paczki ma możliwość:
    1. nie odebrać przesyłki od kuriera lub z paczkomatu jednocześnie wypełniając protokół szkody lub zgłaszając ten fakt w paczkomacie,
    2. odebrać przesyłkę i zgłosić zaistnienie nieprawidłowości (reklamację) do firmy kurierskiej w terminie maksymalnie 7 dni od daty odebrania przesyłki,
    3. odebrać przesyłkę i zgłosić zaistnienie nieprawidłowości (reklamację) do sprzedawcy w terminie maksymalnie 7 dni od daty odebrania przesyłki, wówczas sprzedawca składa reklamację w firmie kurierskiej. Klient może złożyć reklamację do sprzedawcy w wybrany sposób zgodnie z pkt. 7.2 regulaminu.
  2. Jeśli reklamacja dotyczy uszkodzonej przesyłki lub uszkodzonych towarów z przyczyn powstałych w czasie przewozu niezbędnym jest przedstawienie sprzedawcy przez klienta protokołu szkody od firmy doręczającej wraz z dokumentacją zdjęciową przedstawiającą uszkodzenia zewnątrz paczki, wewnątrz paczki, uszkodzonych towarów i zdjęcie etykiety. Stanowią one podstawę do rozpatrzenia reklamacji.

7. POZOSTAŁE ZASADY SKŁADANIA REKLAMACJI

  1. Sprzedawca przyjmuje zgłoszenia i reklamacje oraz udziela informacji w zakresie towaru w formie ustnej, pisemnej bądź za pośrednictwem poczty email. Dane kontaktowe wskazane są w pkt. 7.2.
  2. Kupujący w celu złożenia reklamacji składa sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie woli, kontaktując się z nim w wybrany przez siebie sposób podany poniżej lub inny skuteczny:
    1. mailowo pod adresem: [email protected] lub
    2. pisemnie na adres korespondencyjny: Alpinols, ul. Łanowa 2i, 32-005 Niepołomice
    3. Ponadto, kupujący zobowiązany jest dostarczyć sprzedawcy czytelnie wypełniony formularz zwrotu na wyżej wskazany adres email lub korespondencyjny. Formularz zwrotu jest dostępny pod linkiem https://shorturl.at/pr6lg
  3. W celu identyfikacji i rozpatrzenia reklamacji, klient zobowiązany jest do przekazania lub odpowiednio dołączenia następujących danych: imię i nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego, przedmiot reklamacji oraz numer zamówienia ze wskazaniem żądania, wszelkie  okoliczności uzasadniające reklamację, a także gdy reklamacja składana jest na podstawie pkt. 5 i 6 regulaminu datę stwierdzenia wady/niezgodności towaru z umową oraz zdjęcia potwierdzające wadę towaru/niezgodność z umową. Dodatkowo, gdy reklamacja jest składana na podstawie pkt. 6 także protokół szkody (pkt. 6.2 regulaminu).
  4. Sprzedawca na podstawie przekazanych mu przez klienta informacji, każdorazowo podejmie decyzję, czy klient jest zobowiązany do zwrotu sprzedawcy wadliwego towaru. O ile powszechnie obowiązujące przepisy w tym ustawa o prawach konsumenta nie stanowią inaczej, w wypadku braku zwrotu produktu przez klienta, sprzedawca nie będzie mógł rozpoznać reklamacji.
  5. Przesyłka z zwracanym towarem powinna być zabezpieczona w sposób uniemożliwiający powstanie uszkodzeń podczas transportu.
  6. Sprzedawca informuje, że:
    1. subiektywne odczucia kupującego dotyczące jego indywidualnych gustów (np. zapach, smak, kolor, konsystencja nie odpowiadają kupującemu) nie oznaczają, że towar ma wady, czy jest niezgodny z umową,
    2. indywidualna nadwrażliwość lub reakcja alergiczna na dostarczony towar nie stanowi podstawy do uznania wadliwości towaru. Również wady upominków i innych bezpłatnych świadczeń nieobjętych zamówieniem nie stanowią podstawy do uznania wadliwości towaru,
    3. zdjęcia towarów odgrywają kluczową rolę w procesie zakupu, dlatego sprzedawca przykłada najwyższą staranność do zdjęć towarów publikowanych w sklepie internetowym. Pragniemy jednak poinformować, że zdjęcia towarów mają charakter jedynie poglądowy, istnieje możliwość, że rzeczywisty wygląd towaru może różnić się nieznacznie od tego, co widzisz na stronie sklepu internetowego.
  7. Po zgłoszeniu reklamacji klient otrzyma szczegółowe informacje o dalszych krokach postępowania.
  8. Rozpatrzenie przez sprzedawcę reklamacji możliwe jest tylko w przypadku spełnienia przez klienta wszystkich warunków wymaganych w regulaminie.
  9. Udzielenie odpowiedzi na reklamację może nastąpić w takiej samej formie, w jakiej zostało złożone zgłoszenie. Zwrot pieniędzy zostanie dokonany klientowi przy użyciu takiej samej formy płatności jaką klient użył do zapłaty za zamówienie (na numer konta bankowego, na numer konta bankowego podany w formularzu zwrotu – w przypadku płatności za pobraniem lub poprzez platformę płatniczą).

8. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  1. Zgodnie z art. 27 Ustawy o prawach konsumenta, sprzedawca informuje, że konsumentowi oraz przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży towaru zawieranej w ramach sklepu internetowego przez okres 14 dni, bez podawania jakichkolwiek przyczyn. Szczegółową procedurę regulują warunki odstąpienia od umowy.
  2. Termin do odstąpienia od umowy sprzedaży wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym uprawniony wszedł w posiadanie zakupionego towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez uprawnionego weszła w posiadanie zakupionego towaru. W przypadku umowy sprzedaży wielu towarów, które dostarczane są osobno, partiami lub w częściach termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym uprawniony wszedł w posiadanie ostatniego z towarów, partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez uprawnionego weszła w posiadanie ostatniego z towarów, partii lub części.
  3. Aby zachować termin wystarczy przed upływem okresu 14 dni złożyć sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży w jednej z form wskazanych w pkt. 7.2 regulaminu. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy dostępny jest pod linkiem https://shorturl.at/pr6lg. Klient może również wykorzystać formularz odstąpienia stanowiący załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta, ale nie jest to obowiązkowe.
  4. W razie skutecznego wykonania prawa odstąpienia umowę sprzedaży uważa się za niezawartą. Zwrot towaru powinien nastąpić w stanie niezmienionym. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zakupionego towaru zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy o prawach konsumenta.
  5. Konsument oraz przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest do zwrotu towaru niezwłocznie, nie później w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Decyduje data nadania przesyłki. Zwracany produkt należy odesłać na adres:
    • Alpinols, ul. Łanowa 2i, 32-005 Niepołomice
  6. Koszt wysyłki zwracanego towaru do sprzedawcy ponosi konsument/przedsiębiorca na prawach konsumenta. Koszt wysyłki stanowi zwykły koszt wysyłki według taryf operatorów pocztowych. Konsument/przedsiębiorca na prawach konsumenta może zapoznać się z przykładowymi cennikami na stronach Poczty Polskiej lub innych podmiotów świadczących takie usługi. Ponadto, konsument/przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu np. opakowanie przesyłki.
  7. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta/przedsiębiorcy na prawach konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić dokonane przez niego płatności. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta/przedsiębiorcę na prawach konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Zwroty płatności i nadpłaty reguluje szczegółowo pkt. 10 regulaminu.
  8. Prawo odstąpienia nie przysługuje kupującemu w przypadkach wskazanych w przepisach ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, tj. w szczególności w przypadku umowy sprzedaży:
    1. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
    2. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia,
    3. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

9. FORMY PŁATNOŚCI

  1. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary
    1. płatność z góry (przedpłata) za pośrednictwem jednego z systemów płatności akceptowanych przez sklep, przelew i e-przelew; realizacja zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu przez sklep potwierdzenia poprawnego wykonania operacji od operatora płatności, w przypadku przelewu bankowego – po wpłynięciu wpłaty na rachunek bankowy sklepu,
    2. płatność kartą -sklep akceptuje karty Visa i MasterCard; informacja o przyjęciu zamówienia zostanie klientowi przesłana e-mailem.
  2. Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i e-przelewem przeprowadzane są na stronach firm pośredniczących w internetowych transakcjach płatniczych.
  3. Płatność PayPo to innowacyjna forma płatności przeznaczona dla sklepów internetowych, polegająca na odroczeniu zapłaty dla konsumenta o 30 dni bez dodatkowych kosztów. 30 dni to także czas, w którym klient może podjąć decyzję o rozłożeniu płatności na 4 wygodne raty bez dodatkowej weryfikacji.

10. ZWROTY PŁATNOŚCI I NADPŁATY

  1. W przypadku zaistnienia okoliczności zobowiązujących sklep do zwrotu należności wpłaconych przez klienta na konto sklepu, zwrot ten następuje maksymalnie w ciągu 14 dni tą samą metodą płatności, którą klient wybrał podczas składania zamówienia.
  2. Sklep zastrzega sobie prawo do zweryfikowania tożsamości klienta składającego polecenie zwrotu. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedokonanie zwrotu należności lub opóźnienie terminu zwrotu, jeżeli klient, pomimo wezwania przesłanego na jego adres mailowy, nie wskaże numeru konta bankowego, na które ma nastąpić wpłata lub gdy nie przekaże sklepowi wszystkich danych koniecznych do dokonania wpłaty.
  3. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedokonanie zwrotu należności lub jego opóźnienie, jeżeli nastąpiło to z powodu przekazania przez klienta błędnych danych osobowych (imię, nazwisko, adres) lub błędnego numeru konta.
  4. Zwrot za zamówione produkty może nastąpić w całości lub częściowo w zależności od zakresu reklamacji.
  5. Wszystkie zwroty dokonywane są bezgotówkowo.

11. BEZPIECZEŃSTWO I POUFNOŚĆ DANYCH

  1. Wszelkie dane osobowe gromadzone są na zasadzie pełnej dobrowolności i są przeznaczone tylko i wyłącznie dla firmy Alpinols sp. z o.o., ograniczone są do niezbędnego minimum i służą jedynie do identyfikacji kupujących i poprawnego przebiegu procesu realizacji zamówień. Każdy Klient ma prawo wglądu do swoich danych, ich poprawienia lub usunięcia, a także do wszelkich uprawnień wynikających z obowiązującego prawa.
  2. Dane osobowe są chronione zgodnie z obowiązującym w tym zakresie prawem w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.
  3. W przypadku wyrażenia przez klienta dodatkowej zgody dane osobowe będą przetwarzane przez sklep do celów przewidzianych w wyrażonych zgodach np. w celu informowania klienta o nowych towarach, promocjach i usługach dostępnych w sklepie.
  4. W przypadku wyrażenia przez klienta dodatkowej zgody dane osobowe mogą być powierzone do przetwarzania innemu wskazanemu w treści zgody podmiotowi, w tym w celu uzyskania przez sklep informacji o satysfakcji klienta z produktu lub obsługi przez sklep.
  5. Klienci sklepu mają prawo wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich oraz żądania usunięcia.

12. NEWSLETTER

  1. Newsletter to usługa polegająca na okresowym przesyłaniu biuletynu informacyjnego i wiadomości o charakterze marketingowym na podany przez klienta adres e-mail. Klient może wyrazić zgodę na subskrypcję (usługę newslettera) i w dowolnym momencie ją odwołać. Subskrypcja dokonywana jest automatycznie, po zaznaczeniu odpowiedniej opcji w formularzu rejestracyjnym lub w zakładce „Twoje konto”. Subskrypcja jest dobrowolna i nieodpłatna. Klient może z niej zrezygnować w każdej chwili.
  2. Dane osobowe klienta przetwarzane są:
    1. w celu świadczenia usługi wysyłki newslettera – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO),
    2. w przypadku kierowania do klienta treści marketingowych w ramach newslettera – podstawą prawną przetwarzania, w tym profilowania jest uzasadniony interes sprzedawcy (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), w związku z wyrażoną zgodą na otrzymywanie newslettera,
    3. w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes sprzedawcy, (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) polegający na prowadzeniu analiz aktywności klientów w serwisie, w celu doskonalenia stosowanych funkcjonalności,
    4. w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes sprzedawcy (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

13. ZASADY WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIE

W treści poniższych zasad polityki stosujemy termin „cookie” w odniesieniu do tzw. ciasteczek i innych podobnych technologii, które zostały objęte Dyrektywą WE o prywatności i łączności elektronicznej.

  1. Czym są pliki cookie?
    • Pliki cookie, czyli tzw. ciasteczka, to małe pliki z danymi, które przeglądarka pozostawia na komputerze lub innym sprzęcie użytkownika. Ułatwiają one przeglądarce nawigację po stronie internetowej, ale same nie gromadzą żadnych informacji przechowywanych na komputerze lub w plikach. Zapisane na urządzeniu pliki cookie mogą ułatwić korzystanie z przeglądarki dzięki lepszemu dostosowaniu serwisów do potrzeb użytkownika. Aby chronić prywatność użytkowników, przeglądarka umożliwia dostęp do strony internetowej dla plików cookie, które zostały już odebrane przez użytkownika.
  2. W jakim celu wykorzystujemy pliki cookie?
    • Stosujemy pliki cookie, aby dzięki temu lepiej poznać sposób, w jaki użytkownicy korzystają z zawartości naszych stron, co pozwala nam dostosować nasze serwisy do ich indywidualnych potrzeb i podnieść komfort korzystania z naszych witryn. Pliki cookie zapamiętują typ przeglądarki, z której korzysta użytkownik, i dodatkowe oprogramowanie przeglądarki zainstalowane na danym komputerze. Zapamiętują także preferencje użytkownika, np. język i region. Są one zapisywane jakodomyślne ustawienia użytkownika i zostaną wykorzystane podczas ponownej wizyty na stronie. Omawiane pliki umożliwiają także ocenę stron i wypełnianie formularzy z komentarzami.
  3. Jakie są rodzaje plików cookie?
    • Ściśle niezbędne pliki cookie – są to pliki cookie niezbędne do umożliwienia użytkownikowi poruszania się po stronach internetowych i korzystania z ich funkcji. Bez nich nie byłyby możliwe usługi rejestracji i logowania się. Tego rodzaju pliki cookie nie zbierają żadnych informacji o użytkowniku, które mogłyby zostać wykorzystane w celach marketingowych, ani nie zapamiętują odwiedzanych miejsc/stron.
    • Pliki cookie poprawiające wydajność – są to pliki cookie, które gromadzą informacje o tym, jak użytkownik korzysta ze stron internetowych (np. najczęściej odwiedzane strony). Nie zbierają informacji identyfikujących użytkownika, a wszystkie zebrane dane są anonimowe. Służą podniesieniu wydajności działania stron internetowych.
    • Funkcjonalne pliki cookie – są to pliki cookie, które zapamiętują wybory dokonywane przez użytkownika (np. nazwa użytkownika, preferencje językowe) i umożliwiają dopasowane witryny do potrzeb użytkownika. Służą do zapamiętywania zmian dotyczących wielkości i rodzaju czcionki, a także innych części stron internetowych, które użytkownik może dostosowywać do swoich potrzeb. Są one potrzebne także na przykład do umożliwienia oglądania filmów lub komentowania na blogu. Informacje, które gromadzą takie pliki cookie, mogą zostać zachowane jako anonimowe i nie mogą śledzić innych stron przeglądanych przez użytkownika.
    • Pliki cookie do targetowania reklam – są to pliki cookie wykorzystywane do prezentowania reklam lub wiadomości dopasowanych do użytkownika i jego zainteresowań. Zdarza się, że ten typ plików cookie jest połączony z innymi serwisami internetowymi, jak np. serwisy społecznościowe.
    • Pliki tymczasowe i stałe – cztery powyższe typy plików cookie dzieli się na tymczasowe (sesyjne pliki cookie) i na stałe (trwałe pliki cookie). Sesyjne pliki cookie zbierają informacje o czynnościach użytkownika jedynie podczas danej sesji. Taka sesja rozpoczyna się w momencie otworzenia strony internetowej i kończy z jej zamknięciem, co skutkuje usunięciem plików cookie. Trwałe pliki cookie to takie, które pozostają w urządzeniu przez określony czas. Są one automatycznie aktywowane podczas odwiedzania danej strony internetowej.
  4. Jak zablokować lub usunąć pliki cookie?
    • Jeżeli użytkownik zdecyduje, że nie odpowiada mu stosowanie plików cookie, może je z łatwością usunąć z folderu plików cookie używanej przeglądarki. Można także zmienić ustawienia przeglądarki, aby blokowała ona pliki cookie lub wysyłała ostrzeżenie przed ich zapisaniem. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć w menu każdej przeglądarki. W razie zablokowania funkcji obsługi plików cookie nadal będzie możliwe korzystanie z naszej strony, ale niektóre funkcje mogą nie działać prawidłowo.

14. PYTANIA

Wszyscy Klienci mogą liczyć na naszą pomoc. Wszelkie pytania, uwagi, propozycje, prosimy kierować na adres email: [email protected]